Voice-enabled advertising

RMS, den största producenten av ljudburen kommunikation i Tyskland, slog sig samman med byrån Mediascale för att distribuera ett nytt inbyggt reklamformat för smarta högtalare – “Voice enabled content”. Konceptet var enkelt och erbjöd radiolyssnare en ny nivå av interaktion med ljudinnehåll. När de lyssnade på sin favoritradiostation på en smart-högtalare kom lyssnarna att höra ett ljudprov med speciellt innehåll. Lyssnaren hade då ett val: antingen att ignorera ljudprovet och fortsätta lyssna på radioprogrammet eller att aktivera innehåll (speciella intervjuer) med ett enkelt röstkommando.

Resultaten visade en mycket positiv effekt på varumärkesimagen, särskilt varumärkesmedvetenhet samt “närhet” och “attraktion”. Majoriteten av lyssnarna tyckte också att det nya formatet var innovativt.

Ta del av det spännande case’t i länken nedan.

Kontakta oss.

Vill du komma i kontakt med oss på SAB? Fyll i formuläret nedan så hör vi av oss.

HANTERING AV PERSONUPPGIFTER (GDPR)

SAB (Sound Advertising Bureau), samlar in och bearbetar dina personuppgifter för att tillhandahålla produkter och tjänster åt dig, för att informera dig om nyheter och uppdateringar av våra produkter och tjänster, för att anpassa din upplevelse av vår webbplats samt för att förbättra våra produkter och tjänster.

När som helst har du rätt att få tillgång till, korrigera och radera dina personuppgifter och att invända mot bearbetning av dina personuppgifter. Du kan utöva dessa rättigheter genom att skicka ett e-postmeddelande till följande adress info@sab.se.

SAB (Sound Advertising Bureau) förbinder sig att respektera och skydda dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med gällande lagstiftning, branschregler och andra relevanta normer. Vi lämnar aldrig ut dina personuppgifter till tredje part utan ditt godkännande.