Varumärken som vänt sig till radio under lockdown

Inspireras av varumärken som vänt sig till radio under lockdown i Storbritannien!

Marks & Spencer använder dynamisk ljudteknologi för att skapa skräddarsydda radiospotar med bl.a. lokala dialekter för att driva deras försäljning online. I Storbritannien visar undersökningar att lyssnare är 52% mer benägna att inkludera ett varumärkesnamn i sin internetsökning när de utsätts för radioannonsering och effekten är omedelbar.

Chipstillverkaren Walkers har en sociala medier-driven strategi för deras säsongssmak ”sausage roll” där man låter YouTube-stjärnan LadBaby förvandla Christmas carols till “Sausage CaROLLs” – en musikdriven idé, perfekt för radio som ska utvidga kampanjens räckvidd avsevärt och nå den publik som kanske inte ser det på YouTube men ändå vill ha dessa chips.

Sist men inte minst: Ja, du kan skapa lysande matannonser utan behov av visuellt – lyssna bara på Knorrs nuvarande kampanj med ”The Hairy Bikers”…

Läs hela artikeln i länken nedan.

Kontakta oss.

Vill du komma i kontakt med oss på SAB? Fyll i formuläret nedan så hör vi av oss.

HANTERING AV PERSONUPPGIFTER (GDPR)

SAB (Sound Advertising Bureau), samlar in och bearbetar dina personuppgifter för att tillhandahålla produkter och tjänster åt dig, för att informera dig om nyheter och uppdateringar av våra produkter och tjänster, för att anpassa din upplevelse av vår webbplats samt för att förbättra våra produkter och tjänster.

När som helst har du rätt att få tillgång till, korrigera och radera dina personuppgifter och att invända mot bearbetning av dina personuppgifter. Du kan utöva dessa rättigheter genom att skicka ett e-postmeddelande till följande adress info@sab.se.

SAB (Sound Advertising Bureau) förbinder sig att respektera och skydda dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med gällande lagstiftning, branschregler och andra relevanta normer. Vi lämnar aldrig ut dina personuppgifter till tredje part utan ditt godkännande.