Radio ökade nätbutiks sälj med 200%

Hekta På Tur är en norsk outdoorbutik på nätet som ville nå en bredare publik och testade radioreklam för första gången i våras.  Med hjälp av sin radioannonsering ökade de försäljningen i april med 200% jämfört med samma period föregående år. Hekta På Tur fick dessutom många nya kunder och ny prenumeranter på sitt nyhetsbrev.

I kampanjen hade de två radiospotar. Den ena spoten fokuserade på stormkök och resulterade i att efter kampanjperiodens slut hade det sålts fler stormkök under årets fyra första månader än under de senaste två åren. Den andra reklamspoten fokuserade på sk fjällduk (sovsäck/filt) och här sålde Hekta På Tur fler fjälldukar i april 2020 än under hela 2019.

Ta del av case’t och lyssna på radiospotarna i länken nedan.

Kontakta oss.

Vill du komma i kontakt med oss på SAB? Fyll i formuläret nedan så hör vi av oss.

HANTERING AV PERSONUPPGIFTER (GDPR)

SAB (Sound Advertising Bureau), samlar in och bearbetar dina personuppgifter för att tillhandahålla produkter och tjänster åt dig, för att informera dig om nyheter och uppdateringar av våra produkter och tjänster, för att anpassa din upplevelse av vår webbplats samt för att förbättra våra produkter och tjänster.

När som helst har du rätt att få tillgång till, korrigera och radera dina personuppgifter och att invända mot bearbetning av dina personuppgifter. Du kan utöva dessa rättigheter genom att skicka ett e-postmeddelande till följande adress info@sab.se.

SAB (Sound Advertising Bureau) förbinder sig att respektera och skydda dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med gällande lagstiftning, branschregler och andra relevanta normer. Vi lämnar aldrig ut dina personuppgifter till tredje part utan ditt godkännande.