Musik, jinglar och ljudidentitet ökar köp

En jingel är en låt med texter skrivna exklusivt för ett varumärke. En ljudidentitet är ett distinkt musik- eller ljudelement som konsekvent används för varumärket. Annonser som använder jinglar, ljudidentiteter eller musik på något sätt i radioreklam, får en markant ökad köpintention slår en engelsk studie fast.

Radiospotar med musik ger +146% högre köpintention jämfört med spotar utan musik. Radiospotar med jinglar ger + 44% högre köpintention jämfört med spotar utan jinglar. Och radiospotar med en ljudidentitet ger +58% högre köpintention jämfört med spotar utan ljudidentitet. Varumärken skulle vara vältjänta att använda dessa kreativa element för att öka försäljningseffekten av deras radioannons.

Ta del av hela studien och många andra intressanta insikter i länken nedan.

Kontakta oss.

Vill du komma i kontakt med oss på SAB? Fyll i formuläret nedan så hör vi av oss.

HANTERING AV PERSONUPPGIFTER (GDPR)

SAB (Sound Advertising Bureau), samlar in och bearbetar dina personuppgifter för att tillhandahålla produkter och tjänster åt dig, för att informera dig om nyheter och uppdateringar av våra produkter och tjänster, för att anpassa din upplevelse av vår webbplats samt för att förbättra våra produkter och tjänster.

När som helst har du rätt att få tillgång till, korrigera och radera dina personuppgifter och att invända mot bearbetning av dina personuppgifter. Du kan utöva dessa rättigheter genom att skicka ett e-postmeddelande till följande adress info@sab.se.

SAB (Sound Advertising Bureau) förbinder sig att respektera och skydda dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med gällande lagstiftning, branschregler och andra relevanta normer. Vi lämnar aldrig ut dina personuppgifter till tredje part utan ditt godkännande.